wtorek, 16 lipca 2013

Udka w marynacie GYROS


Jedna z ulubionych wersji udek w mojej rodzinie. Marynata jest pyszna !
Lubię pieścić tym obiadkiem podniebienia moich najbliższych :)
Przepis
 * 1,5 kg podudzi z kurczaka
 * przyprawa gyros
 * przyprawa do kurczaka
 * przyprawa staropolska 
 * papryka słodka
 * 2x ząbek czosnku
 * oliwa
 * rękaw do pieczenia
 * 2x pomidor
 * serek kanapkowy (może być mozzarella, ja użyłam tego, który miałam pod ręką)

Podudzia dokładnie opłukujemy pod strumieniem letniej wody układamy je w misce. Wsypujemy do nich całą przyprawę gyros, i do smaku dodajemy przyprawę do kurczaka i staropolską (uwaga, jest dość ostra). Przeciskamy przez praskę czosnek i dodajemy do podudzi. Wszystko zalewamy niewielką ilością oliwy (tak by można było rozprowadzić przyprawy po mięsie) i przykrywamy folią spożywczą. Odkładamy na minimum 1 h (najlepiej na całą noc). 
Każde z udek oprószamy niewielką ilością papryki słodkiej (jedynie dla uzyskania koloru) i układamy kolejno w rękawie położonym na blasze (podudzia nie mogą leżeć na sobie, staramy się, by leżały obok siebie). Pieczemy je ok. 1 h w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Podajemy z pokrojonym pomidorem i serem. Dobrze smakuje również w kompozycji z ryżem bądź kaszą kuskus. 

Wszystkie wymienione przeze mnie przyprawy są z firmy Galeo.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz