poniedziałek, 1 lipca 2013

Pascha z truskawkami - torcik serowy.


Pascha to mój ulubiony deser z dzieciństwa, który robiła babcia zawsze na majowe niedzielne popołudnie. Sernik jest delikatny i smaczny. Próbowałam wielu kombinacji - owoców kandyzowanych, orzechów... Jednak nic nie zaspokoiło mojego podniebienia tak jak pascha z truskawkami !


Przepis:
 * 0,5 l śmietany (używam typowej wiejskiej, myślę, że "sklepowa" powinna być wysokoprocentowa)
 * 6 jajek
 * 2 l mleka
 * 30 dkg masła
 * 30 dkg cukru pudru
 * truskawki
 * galaretka truskawkowa
 * biszkopty na spód

Wykonanie:
Tortownice wyłożyć biszkoptami. Śmietanę ubić z jajkami i dodać do gotującego się mleka mieszając drewnianą łyżką. Gdy zacznie wytrącać się ser (musi sie zrobić wyraźny serek i taka mdła woda) odcedzić go i wystudzić. Masło utrzeć z cukrem, dodać wystudzony ser i utrzeć na jednolitą masę. Truskawki pokroić i dodać do masy (kroję zawsze na 4 części, przy dużej truskawce 8). Wyłożyć na biszkopty i schłodzić. Galaretkę przygotować wg przepisu i schłodzić, tężejącą wylać na ciasto ( ja wylałam zbyt szybko, i nieco wytrącił się serek - te białe plamki). 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz