poniedziałek, 1 lipca 2013

Tort komunijny typu "księga"



Tort zrobiłam z okazji pierwszej komunii siostry mojego chłopaka. Tort jest bardzo prosty, efektowny i przede wszystkim - smaczny ! Niestety nie posiadałam tak długiego noża by ładnie wygładzić wierzch tortu, jednak każdy może to zrobić według własnego uznania. ;)
Za jakość zdjęcia przepraszam - postaram się, by w przyszłości były lepsze ;)

PRZEPIS:

Biszkopt I:
 * 6 jajek
 * 25 dkg mąki
 * 1 1/4 szklanki cukru
 * 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Biszkopt II:
 * 6 jajek
 * 23 dkg mąki
 * 1 1/4 szklanki cukru
 * 2 łyżeczki proszku do pieczenia
 * 2 łyżki kakao

Krem budyniowy:
 * 3 budynie śmietankowe
 * 3 kostki masła
 * 1,5 l mleka
 * 5 łyżek cukru

Krem jajeczny:
 * 3 jajka
 * 1 szklanka cukru
 * 2 kostki masła

Dodatkowo:
 * 2x powidła śliwkowe
 * sok z cytryny
 * dekoracje wg uznania

Biszkopty pieczemy według swoich sprawdzonych przepisów (ja ubijam jajka na sztywno z cukrem, dodaję żółtka wymieszane z proszkiem i delikatnie mieszam oraz dodaję przesianą mąkę i nadal delikatnie mieszam).
Studzimy. 

Gotujemy budynie w podanej ilości mleka (litr gotujemy, w pół litra rozpuszczamy budyń). Gotujemy od razu z cukrem. Studzimy i ucieramy z masłem (masło powinno mieć temp. pokojową). 

Jaja ubijamy na parze razem z cukrem. Studzimy i ucieramy z masłem. 

Wykonanie:
Oba biszkopty kroimy w poprzek i na pół tak abyśmy uzyskali z jednego biszkoptu 4 części. Układamy warstwy: 2 ciemne placki w odległości 7cm od siebie, nasączamy, kładziemy powidła śliwkowe i 1/4 kremu budyniowego. Na to układamy 2 jasne biszkopty w odległości 5cm od siebie, nasączamy, kładziemy powidła i 1/4 kremu budyniowego.Tak samo postępujemy z kolejnymi warstwami. Ostatnie 2 warstwy powinny się ze sobą stykać. Delikatnie dociskami środek ciasta by lekko się zapadał i utworzył kształt księgi. Wierch i boki smarujemy kremem jajecznym. Dekorujemy wg uznania. 

Moje dekoracje to:
 * hostia cukrowa
 * perełki srebrne
 * draże w mlecznej i białej czekoladzie
 * kwiatki cukrowe 
 * pisak różowy 

Tort nadaje się na różne okazje, w zależności jak go udekorujemy. Zainteresowanym życzę smacznego. :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz