sobota, 6 lipca 2013

Tort REAL MADRID


A z tego maleństwa jestem dumna. Tort REAL MADRID !
Ozdoba kupiona na allegro za niecałe 20zł z przesyłką, a radość mojego fana - bezcenna :)
Torcik zrobiłam na urodziny mojego chłopaka. Dość pracochłonny, ale smaczny.


Przepis:

Tortownica 28 cm:
1. Biszkopt:
 * 6 jajek
 * 1 szklanka cukru
 * 1 szklanka mąki 
 * 2 łyżeczki proszku do pieczenia

2. Wkładka orzechowa
 * 35 dkg orzechów włoskich
 * 1 łyżka miodu sztucznego
 * 5 białek
 * 20 dkg cukru
 * 1 łyżka mąki ziemniaczanej
 * 1 łyżka mąki pszennej
 * 1 łyżka proszku do pieczenia

Tortownica 22 cm:
3. Biszkopt
 * 5 jajek
 * 3/4 szklanki cukru
 * 3/4 szklanki mąki
 * 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

4. Galaretka 
 * 2x galaretka (smak dowolny)
 * orzechy w czekoladzie
 * migdały w czekoladzie


Krem:
 * 4 jajka
 * 1 szklanka cukru
 * 2,5 kostki masła
 * 20 dkg zmielonych orzechów

Dekoracja:
 * 450 g pianek marshmallow
 * 1 kg cukru pudru
 * opłatek dekoracyjny
 * perełki cukrowe

Dodatkowo:
 * 2x powidła śliwkowe

Biszkopty upiec według swoich sprawdzonych sposobów. 
Ubić białka z cukrem na wkładkę orzechową, dodać resztę składników i wymieszać. Piec w temp 180 stopni przez 30-35 min. Jeśli po wyjęciu wkładka będzie zbyt miękka (czasami się tak robi w zależności od użytego miodu) placek trzeba odwrócić, włożyć na dno tortownicy (brzeg nie jest potrzebny) i podpiec chwile w piekarniku. 
Galaretki rozpuścić wg przepisu na opakowaniu (w nieco mniejszej ilości wody) i wylać do tortownicy 22 cm. Do jeszcze nie stężałej galaretki wsypać orzechy i migdały, zostawić w lodówce do zgęstnienia.
Jajka na krem ubijać na parze wraz z cukrem do uzyskania konsystencji niezbyt gęstego budyniu. Ostudzić i utrzeć z masłem oraz dodać orzechy. Biszkopty przekroić i nasączyć wodą z cukrem i kwaskiem cytrynowym

Na paterę układać wszystkie powstałe elementy w następującej kolejności
1. Dno biszkoptu 28 cm
2. Powidła śliwkowe
3. 1/3 masy jajecznej
4. Wkładka orzechowa
5. 1/3 masy jajecznej
6. Wierzch biszkoptu 28 cm
7. Galaretka z orzechami
8. Dno biszkoptu 22 cm
9. Powidła śliwkowe
10. 1/3 kremu jajecznego
11. Wierzch biszkoptu 22 cm.

Masę na wierzch biszkoptu robić według filmiku tutaj: LINK (mój tort trzeba tej masy nieco więcej, więc zwiększyłam proporcje)

PS. Opłatek dekoracyjny nie trzyma się na masie marshmallow. Ja zostawiłam ten fragment wolny i wyłożyłam go łyżką masy jajecznej jeszcze bez orzechów.
Chętnym do robienia życzę smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz